ID: 3046
Advertentie ID: #3046 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
stage communicatie op e-commerce afdeling
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Functieomschrijving
Als stagiair voer jij ondersteunende werkzaamheden voor een e-commerce team van Randstad Nederland - labels banking & insurance, telecom & energie en overheid. Je zet jouw communicatie en schrijf skills in om kandidaten te werven.
Geen dag is hetzelfde. Maar om je toch een beeld te geven...
Je begint tussen 08:30 en 09:00 uur, aangekomen op het hoofdkantoor in Diemen haal je eerst bij de koffiebar een koffie. Tijd om in te loggen. Je checkt je agenda voor de afspraken die voor vandaag staan en verwerkt wat mailtjes. Voor de rest staat vandaag e-mail A/B testen op de planning. Je bedenkt creatieve content die je kan versturen. Daarna analyseer je hoe er wordt geopend en doorgeklikt bij een mailing. Je bekijkt de ratios en ziet ruimte voor verbetering. Je gaat gelijk aan de slag met een verbetervoorstel om die morgen met je begeleider te bespreken.
De tijd gaat zo snel, het is 12 uur! Dat betekent: gezamenlijke lunch! In de bedrijfskantine vind je zoveel lekkers dat het moeilijk is om te kiezen. Na de lunch ga je weer richting je bureau. Heb ik trouwens al verteld dat wij flexwerkplekken hebben?
Op de middag planning staat campagne-analyse. Er loopt op dit moment een campagne waarvoor content gemaakt moet worden. Je hebt de juiste informatie bij de hand en kruipt in de pen. Daarna zoek je bijpassende visuals in de beeldbank. Je past hierop je kennis van de doelgroep toe. Tussendoor krijg je de vraag of je naar de content van een vacaturetekst wil kijken. Je controleert hoeveel sollicitaties er zijn binnengekomen op een vacature en test bij de recruiter collegas of deze binnengekomen sollicitanten passen op de vacature. Je geeft verbetertips en krijgt hierdoor een idee voor een A/B test. Morgen pitch je die bij je begeleider.
Het is 17:30! Tijd om uit te loggen en in te pakken. Pak je de fiets of de metro? Aan alles is gedacht, wij hebben een fietsgarage en Human Forward busjes die je naar het metrostation brengen.
Kortom je primaire taken worden:
- contentmarketing; je vraagt jezelf af of de content van verschillende uitingen passen bij de doelgroep, en je maakt zelf content
- e-mail marketing; je schrijft content voor mailings om potentiële kandidaten te enthousiasmeren over vacatures
-data-analyse op vacatures; hoevaak is de vacature weergegeven en hoeveel sollicitanten zijn er binnengekomen
- campagne analyse; monitoren wat de resultaten zijn en proactief zijn in het meedenken van verbeteringen
- schakelen met recruiters; zij zitten immers in de business, kwalitatieve informatie haal je bij hen op
Past deze stage bij jou?
- je bent beschikbaar voor 6 maanden
- je studeert HBO/WO in de volgende richtingen: (online) marketing, commerciële economie, communicatie
- affiniteit met recruitment, je werkt tenslotte met mensen en niet producten
- je bent creatief en denkt in oplossingen, maar vergeet niet wat je probleem is
- kennis/ervaring met Google Analytics is een pré
Wat krijg je er voor terug?
- een bruto stagevergoeding van €350,- p.m. (o.b.v. 40 uur)
- reiskostenvergoeding mits je geen studentenreisproduct bezit
- een jong, leuk en vooral inspirerend team met young professionals om je heen
- uitstekende stagebegeleiding van iemand die een paar jaar terug nog in dezelfde (studie)fase zat als jij
- een dynamische stage waarin je veel gaat leren op het gebied van (online)marketing en recruitment
Startdatum in overleg.
Je kan reageren tot 18 april. Na 18 april ontvang je van ons een reactie. Uiteraard staat deze vacature open voor zowel mannen als vrouwen.
Sollicitatieprocedure
Om te reageren op onze vacatures voer je eenmalig je gegevens in. Hierdoor maak je automatisch een account aan op Mijn Randstad. Vanuit Mijn Randstad reageer je voortaan snel en eenvoudig op vacatures, kun je je gegevens beheren, je sollicitaties of salaris bekijken en nog veel meer.
Als stagiair voer jij ondersteunende werkzaamheden voor een e-commerce team van Randstad Nederland - labels banking & insurance, telecom & energie en overheid. Je zet jouw communicatie en schrijf skills in om kandidaten te werven.
Geen dag is hetzelfde. Maar om je toch een beeld te geven...
Je begint tussen 08:30 en 09:00 uur, aangekomen op het hoofdkantoor in Diemen haal je eerst bij de koffiebar een koffie. Tijd om in te loggen. Je checkt je agenda voor de afspraken die voor vandaag staan en verwerkt wat mailtjes. Voor de rest staat vandaag e-mail A/B testen op de planning. Je bedenkt creatieve content die je kan versturen. Daarna analyseer je hoe er wordt geopend en doorgeklikt bij een mailing. Je bekijkt de ratios en ziet ruimte voor verbetering. Je gaat gelijk aan de slag met een verbetervoorstel om die morgen met je begeleider te bespreken.
De tijd gaat zo snel, het is 12 uur! Dat betekent: gezamenlijke lunch! In de bedrijfskantine vind je zoveel lekkers dat het moeilijk is om te kiezen. Na de lunch ga je weer richting je bureau. Heb ik trouwens al verteld dat wij flexwerkplekken hebben?
Op de middag planning staat campagne-analyse. Er loopt op dit moment een campagne waarvoor content gemaakt moet worden. Je hebt de juiste informatie bij de hand en kruipt in de pen. Daarna zoek je bijpassende visuals in de beeldbank. Je past hierop je kennis van de doelgroep toe. Tussendoor krijg je de vraag of je naar de content van een vacaturetekst wil kijken. Je controleert hoeveel sollicitaties er zijn binnengekomen op een vacature en test bij de recruiter collegas of deze binnengekomen sollicitanten passen op de vacature. Je geeft verbetertips en krijgt hierdoor een idee voor een A/B test. Morgen pitch je die bij je begeleider.
Het is 17:30! Tijd om uit te loggen en in te pakken. Pak je de fiets of de metro? Aan alles is gedacht, wij hebben een fietsgarage en Human Forward busjes die je naar het metrostation brengen.
Kortom je primaire taken worden:
- contentmarketing; je vraagt jezelf af of de content van verschillende uitingen passen bij de doelgroep, en je maakt zelf content
- e-mail marketing; je schrijft content voor mailings om potentiële kandidaten te enthousiasmeren over vacatures
-data-analyse op vacatures; hoevaak is de vacature weergegeven en hoeveel sollicitanten zijn er binnengekomen
- campagne analyse; monitoren wat de resultaten zijn en proactief zijn in het meedenken van verbeteringen
- schakelen met recruiters; zij zitten immers in de business, kwalitatieve informatie haal je bij hen op
Past deze stage bij jou?
- je bent beschikbaar voor 6 maanden
- je studeert HBO/WO in de volgende richtingen: (online) marketing, commerciële economie, communicatie
- affiniteit met recruitment, je werkt tenslotte met mensen en niet producten
- je bent creatief en denkt in oplossingen, maar vergeet niet wat je probleem is
- kennis/ervaring met Google Analytics is een pré
Wat krijg je er voor terug?
- een bruto stagevergoeding van €350,- p.m. (o.b.v. 40 uur)
- reiskostenvergoeding mits je geen studentenreisproduct bezit
- een jong, leuk en vooral inspirerend team met young professionals om je heen
- uitstekende stagebegeleiding van iemand die een paar jaar terug nog in dezelfde (studie)fase zat als jij
- een dynamische stage waarin je veel gaat leren op het gebied van (online)marketing en recruitment
Startdatum in overleg.
Je kan reageren tot 18 april. Na 18 april ontvang je van ons een reactie. Uiteraard staat deze vacature open voor zowel mannen als vrouwen.
Sollicitatieprocedure
Om te reageren op onze vacatures voer je eenmalig je gegevens in. Hierdoor maak je automatisch een account aan op Mijn Randstad. Vanuit Mijn Randstad reageer je voortaan snel en eenvoudig op vacatures, kun je je gegevens beheren, je sollicitaties of salaris bekijken en nog veel meer.